Najpopularniejsze wpisy

Licznik odwiedzin

DOŁĄCZ DO NAS


Obsługiwane przez usługę Blogger.

Obserwatorzy

niedziela, 22 kwietnia 2012

Czy skwer na Podwalu Dolnym będzie nosił im. płk. Wasilija Skopenki?

Przyznam, że z dużym zaskoczeniem i pewnym niedowierzaniem przeczytałem dziś rano jeden z maili, który dotarł na moją skrzynkę. Otóż napisał do mnie anonimowy człowiek, podający się za przedstawiciela inicjatywy społecznej, której celem jest przywrócenie pamięci o płk. W. Skopence przez doprowadzenie do nadania skwerowi na Podwalu Dolnym imienia właśnie W. Skopenki. Człowiek ten narazie nie zdradził zbyt wielu szczegółów, ale napisał jeszcze, że już niebawem będą zbierane podpisy poparcia pod ta inicjatywą, a w przypadającą 18 sierpnia 2012 roku 68. rocznicą wyzwolenia Sandomierza spod okupacji hitlerowskiej, zostanie zorganizowany w Sandomierzu panel dyskusyjny poświęcony postaci Wasilija Skopenki. Podobno ma się na nim pojawić również człowiek, Sandomierzanin który go jeszcze pamięta.


Trudno mi narazie potwierdzić lub zdementować tę informację, bo jest ona naprawdę świeża - maila o tym odczytałem niespełna dwie godziny przed napisaniem tego posta. Inicjatywa ta jest z pewnością odważna i nie przejdzie bez echa, zwłaszcza wśród prawicowych, sandomierskich aktywistów.Będziemy czekali na dalszy rozwój sytuacji i na bieżąco będziemy Was informowali o tym.

ps. ciekaw jestem co Wy Sandomierzanie prywatnie sądzicie o tej inicjatywie?
ps.2. a my nadal bez względu na opinie, pracujemy nad powieścią o płk. Skopence.


1 komentarze:

Anonimowy pisze...

Witam.Myślę że to dobry pomysł i że bez względu na narodowość Pana Skopenki należy mu sie od naszego miasta taki gest.