Najpopularniejsze wpisy

Archiwum

Licznik odwiedzin

DOŁĄCZ DO NAS


Obsługiwane przez usługę Blogger.

Obserwatorzy

niedziela, 20 czerwca 2010

Ekstremalna jazda w okolicach Sandomierza

W Radoszkach – niewielkiej miejscowości w okolicach Sandomierza grupa pasjonatów ekstremalnej jazdy założyła „MXCLUB” i wybudowała tor do crossu. Czy sandomierskie ma szanse stać się „mekką” dla amatorów tego sportu?

O samej inicjatywie wiem na razie bardzo niewiele (mam nadzieję, że uda mi się niebawem osobiście odwiedzić tor i napisać duży artykuł) – tyle ile udało mi się znaleźć na stronie klubowej. Tor i klub powstał w Radoszkach (gmina Wilczyce). Skupia on kilku pasjonatów tej niezwykle widowiskowej dyscypliny sportowej. W 2009 roku zorganizowany tam został I Piknik Offroadowy, na który przybyło wielu zawodników i kibiców. 

Ekstremalna jazda na quadach czy motorach crossowych ma tylu zwolenników jak i przeciwników. Szczególnie nieprzychylne opinie dotyczą tego iż wielu z nich nielegalnie jeździ po lasach, polach z często i terenach chronionych. Ja sam nie popieram tzw. jazdy na dziko i jestem za karaniem takich osób. Dlatego powinny powstawać specjalne tory (takie właśnie jak w Radoszkach), czy specjalnie wytyczone szlaki do tego typu jazdy tworzące malownicze wielokilometrowe trasy.

Sandomierskie ze względu na swoje położenie i ukształtowanie terenu ma ogromny potencjał co jazdy ekstremalnej. Offroad może stać się kolejną niezwykle widowiskową atrakcją przyciągającą do Nas nie tylko zawodników, ale również kibiców chcących oglądać zawody. 

Trzymam zatem kciuki za inicjatywę pasjonatów z „MXCLUB” i życzę powodzenia dalszych działaniach, aby tor z każdym kolejnym rokiem rozrastał się i przyciągał rzesze nowych zawodników i kibiców. Zachęcam do obejrzenia galerii zdjęć z toru na stronie MXCLUB

ps. jestem ciekaw waszej opinii na temat tego czy sandomierskie ma szansę zaistnieć na offroadowej mapie Polski? Zachęcam do komentowania. 

0 komentarze: