Najpopularniejsze wpisy
-
Jestem świeżo po lekturze książki " Wilczyckie wspomnienia " autorstwa Zofii Malanowskiej urodzonej w 1915 roku w Wilczycach, c...
-
Na terenie ziemi sandomierskiej znajduje się kilka tzw. latarni chocimskich . Według tradycji nazwa wzięła się stąd, iż fundatorami ich byli...
-
Do niedawna przez sandomierski most kolejowy przejeżdżały liczne składy pociągów pasażerskich. Niestety od kilku lat co jakiś czas przejedzi...
-
Mało kto chyba wie,a przynajmniej moje pokolenie:), że teledysk do piosenki Anny Jantar pt "Nic nie może wiecznie trwać" być kręc...
-
Koprzywnica od setek lat była ważnym ośrodkiem zakonu cystersów. Przybyli tu 800 lat temu - jest to więc jeden z najstarszych ośrodków cyste...
-
Ziemia Świętokrzyska kojarzy się z krainą puszcz, niedostępnych uroczysk owianych legendami o dawnym...
-
Sandomierski krajoznawca, Józef Pietraszewski, określa Sandomierz jako jedno z najpiękniejszych miast...
-
Kleczanów to niewielka miejscowość położona na trasie Sandomierz-Opatów. Przejeżdżając przez nią po horyzont widać sady i pola uprawne. Mało...
-
W sierpniu 2011 roku w drodze do podopatowskich Małoszyc (miejsca urodzenia Witolda Gombrowicza) pr...
-
Wśród wielu pamiątek i upominków z Sandomierza jest kilka, które zasługują na większą uwagę . Kraków na bajgle, Zakopane oscypki, Szydłów sw...
Archiwum
-
▼
2011
(178)
- ► października (19)
-
▼
maja
(17)
- Koprzywnica doczekała się własnej kartki pocztowej
- Pociągiem do Sandomierza już w 2013 roku?
- Kurhany - Polskie Piramidy. Spotkanie z dr Markiem...
- Gotycki kościół obronny w Ptkanowie k. Opatowa
- Nie będzie Turnieju Rycerskiego o miecz Zawiszy Cz...
- Spotkanie z prof. dr hab. Andrzejem Buko - poznaj ...
- Stanął pomnik Zawiszy Czarnego...i nic !
- Ruiny zamku w Podgrodziu - więcej pytań niż odpowi...
- Noclegi w Sandomierzu i okolicach - towar deficytowy?
- Cmentarz Katedralny - Sandomierskie Powązki
- Rozpoczęła się budowa schroniska młodzieżowego w S...
- W I meczu barażowym, pierwszej fazy rozgrywek Wisł...
- Nie cichną echa dotyczące wycinki drzew koło Klimo...
- Anna Jantar i jej sandomierski teledysk
- "Delikatna inwentaryzacja" alei kasztanowej wg. wó...
- Rzeź koło Klimontowa - Aleja Kasztanowa poszła pod...
- Na ratunek tajemniczej podsandomierskiej budowli
Licznik odwiedzin
Etykiety
- Wydarzenia (129)
- Sport (66)
- Książka (31)
- Sandomiria (31)
- Promocja (30)
- Miejsca (29)
- Niewygodna prawda (27)
- Turystyka (18)
- Sprawy lokalne (15)
- O stronie (13)
- Odkrycia (13)
- Powódź (12)
- Ludzie (11)
- Ciekawe www (8)
- Przyroda (6)
- Artykuł na weekend (5)
- Z przymrużeniem (5)
- Absurd tygodnia (2)
- Wywiad (2)
- Opowiadania (1)
Obsługiwane przez usługę Blogger.
Obserwatorzy
niedziela, 29 maja 2011
Pociągiem do Sandomierza już w 2013 roku?
Podczas niedawnego spotkania prezesa PKP Polskie Linie Kolejowe Pana Zbigniewa Szafrańskiego z władzami samorządowymi województwa świętokrzyskiego dyskutowano dyskutowano o kondycji infrastruktury kolejowej regionu i konieczności jej modernizacji w najbliższym czasie. Dużo mówiło się również o przywróceniu do roku 2013 pasażerskiego ruchu kolejowego w Sandomierzu. Czy termin ten jest realny?
W moim pierwszym wpisie na blogu pt "Sandomierz zaprasza po ...2020 roku" pisałem o sytuacji i kondycji linii kolejowego przebiegającej przez Sandomierz. Według wcześniejszych doniesień modernizacja trasy Ostrowiec - Sandomierz przewidziana była po 2020 roku.
Tymczasem podczas niedawnego spotkania prezesa PKP PLK S.A. z samorządowcami świętokrzyskiego padła deklaracja, że w 2013 roku może zostać przywrócony ruch pasażerski na linii Ostrowiec- Sandomierz. Jednym z głównych powodów jest fakt, iż trasa kolejowa Rzeszów - Tarnobrzeg w ostatnich latach jest dynamicznie modernizowana a co za tym idzie, aby umożliwić szybki dojazd pociągów ze stolicy Podkarpacia do Warszawy konieczna jest rewitalizacja świętokrzyskiego odcinka.
Przyznam szczerze, że informacja ta bardzo mnie zaskoczyła - pozytywnie oczywiście. Jestem jednak realistą i wiem, że na tego typu deklaracje należy patrzeć przez palce. Z drugiej jednak strony w dokumencie Ministerstwa Infrastruktury dotyczącego "Wieloletniego Programu Inwestycji Kolejowych 2010-2013" zapisane jest m.in. przeznaczenie 400 mln na trwającą modernizację linii nr 25 ze Skarżyska-Kamiennej do Ocic koło Sandomierza.
W tym momencie bardzo ważny jest również głos władz Sandomierza, które powinny dopilnować tego, aby skończyło się tylko na obietnicach. Przywrócenie połączeń kolejowych pomiędzy Sandomierzem a resztą kraju to również więcej turystów i możliwość dalszego dynamicznego rozwoju gospodarczego Naszego miasta.
Więcej o przywróceniu ruchu kolejowego w Sandomierzu można przeczytać w materiałach:
ps. Dopiero, kiedy na własne oczy zobaczę, że sandomierska trasa kolejowa jest modernizowana, przeniosę wpis z działu "Niewygodna Prawda" do innego. Aby nieco ostudzić zapędy zbytnich optymistów, poniżej zamieszczam w obecny wizerunek sandomierskiego dworca kolejowego.
W moim pierwszym wpisie na blogu pt "Sandomierz zaprasza po ...2020 roku" pisałem o sytuacji i kondycji linii kolejowego przebiegającej przez Sandomierz. Według wcześniejszych doniesień modernizacja trasy Ostrowiec - Sandomierz przewidziana była po 2020 roku.
Tymczasem podczas niedawnego spotkania prezesa PKP PLK S.A. z samorządowcami świętokrzyskiego padła deklaracja, że w 2013 roku może zostać przywrócony ruch pasażerski na linii Ostrowiec- Sandomierz. Jednym z głównych powodów jest fakt, iż trasa kolejowa Rzeszów - Tarnobrzeg w ostatnich latach jest dynamicznie modernizowana a co za tym idzie, aby umożliwić szybki dojazd pociągów ze stolicy Podkarpacia do Warszawy konieczna jest rewitalizacja świętokrzyskiego odcinka.
Przyznam szczerze, że informacja ta bardzo mnie zaskoczyła - pozytywnie oczywiście. Jestem jednak realistą i wiem, że na tego typu deklaracje należy patrzeć przez palce. Z drugiej jednak strony w dokumencie Ministerstwa Infrastruktury dotyczącego "Wieloletniego Programu Inwestycji Kolejowych 2010-2013" zapisane jest m.in. przeznaczenie 400 mln na trwającą modernizację linii nr 25 ze Skarżyska-Kamiennej do Ocic koło Sandomierza.
W tym momencie bardzo ważny jest również głos władz Sandomierza, które powinny dopilnować tego, aby skończyło się tylko na obietnicach. Przywrócenie połączeń kolejowych pomiędzy Sandomierzem a resztą kraju to również więcej turystów i możliwość dalszego dynamicznego rozwoju gospodarczego Naszego miasta.
Więcej o przywróceniu ruchu kolejowego w Sandomierzu można przeczytać w materiałach:
- Którędy do Kielc?
- Drugie życie linii Skarżysko – Sandomierz
- Modernizacje, odtworzenia i nowa linia kolejowa w Świętokrzyskiem
ps. Dopiero, kiedy na własne oczy zobaczę, że sandomierska trasa kolejowa jest modernizowana, przeniosę wpis z działu "Niewygodna Prawda" do innego. Aby nieco ostudzić zapędy zbytnich optymistów, poniżej zamieszczam w obecny wizerunek sandomierskiego dworca kolejowego.
Etykiety:
Niewygodna prawda
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
6 komentarze:
Brakuje mi pociągów pasażerskich przejeżdżających i zatrzymujących się w Sandomierzu, oj brakuje...
Teraz jest zatem doskonały moment aby nagłaśniać sprawę sandomeirskiego dworca i lobbować za jak najszybszym przywróceniem ruchu kolejowego - jest to nie tylko wazne z punktu widzenia mieszkańców, ale także turystów
Oj, łezka się kręci w oku na wspomnienie tych wakacyjnych przyjazdów i odjazdów pociągiem do i z Sandomierza.Stryj odbierał i odwoził furką (na żelaznych obręczach) zaprzężoną w parę koni. Proszę sobie wyobrazić, że trasa tej "dorożki" wiodła do Gołębiowa - dzisiejsza gmina Lipnik. Podróży PKS-em do/z Sandomierza nikt nie rozpatrywał, bo z walizami nie sposób było wsiąść do "stonki", bo kursowały one (jeśli) na trasie Sando - Opatów zbyt rzadko i tłok był niewyobrażalny, jak w grudniu 2010 na PKP (ha,ha!).
Witek Woźniak, Warszawa
Odcinek Skarżysko-Kamienna - Ostrowiec Świętokrzyski został zmodernizowany. Prace modernizacyjne przesunęły się z Ostrowca dalej w stronę Sandomierza. Modernizowany jest tor numer 2.
bardzo dobra wiadomość............oby tak dalej
Pociągi ruszyły i jeżdzą. Teraz tylko może być lepiej : http://www.rynek-kolejowy.pl/28946/Modernizacja_linii_nr_25.htm
Prześlij komentarz